+3670 267 6665 fullfitt@fullfitt.hu

Egyre elterjedtebb már hazánkban is ez a fogalom, hogy funkcionális edzés, de sokan nem tudják, pontosan mit is takar ez a név. Ha esetleg téged is érdekel és szeretnéd megtudni, milyen gyakorlatokból tevődik össze, miért is hasznos ez az edzésforma, olvasd el ezt a cikket.

Mi is az a funkcionális edzés?

Ez a fajta edzés egy nagyon hatékony mozgásforma. A gyakorlatok a hétköznapi mozdulatainkból állnak, mint például: guggolás, hajolás, a húzó és toló mozdulatok. Az egész testet átmozgatja egyetlen edzés alatt, ezért is olyan közkedvelt. Azáltal, hogy az edzés természetes mozdulatsorból tevődik össze, több izomcsoportot mozgatunk át és edzünk egyszerre, egy időben. Ez nem egy izolált edzésforma, mint amit a konditermekben megszokhattunk, ahol általában csak egy izomcsoportra edzünk, mint például a bicepsz, tricepsz. A funkcionális edzés nem különít el láb-, kar- és hasnapot, mindig olyan gyakorlatok vannak benne, amik összetettebbek, és így megfelelő az állóképesség javítására, növeli a hajlékonyságot és az erőnlétet.

A funkcionális edzés nagyon hatékony zsírégető mozgásforma a HIIT-programok, crossfitt, és a trx mellett. Sok kalóriát tudunk elégetni ezzel az edzéssel. A zsír égetés folyamata nem fejeződik be, akkor mikor mi abba hagyjuk az edzést, hanem még hosszú órákig eltarthat.

Kinek ajánljuk?

Igazából mindenkinek! A funkcionális edzést bárki végezheti. Persze mint minden mozgásnál itt is nagyon fontos a fokozatosság elve. Ha valaki nem járatos a sportolásban vigyáznia kell, nehogy meghúzzon egy izmot vagy ín-t és ezáltal lesérüljön. Érdemes a kezdetekben személyi edzőhöz fordulni, nem csak azért, hogy elkerüljük a sérülést, de egy hozzáértő szakember hozzánk tudja igazítani az edzést. Függően attól, hogy az izomzatunkat szeretnénk erősíteni vagy éppen fogyás a célunk.

Funkcionális edzés elsősorban a tartóizmokat erősíti meg. Azért, hogy a későbbiekben a gerinc és a csípő környéki izomzatok bírják a terhelést. Ezért aki ülőmunkát végez, vagy most kezdi az edzést és még nincsenek megerősödve a törzs izmai, azoknak kifejezetten ajánlott.

Ha felkeltettük az érdeklődésedet, kattints ide (https://fullfitt.hu/kapcsolat/) és vedd fel a kapcsolatot online személyi edzőnkkel, akivel már saját otthonban is úgy edzhetsz, mint akár egy edzőteremben!

További edzéssel kapcsolatos tartalmakért kövess minket a Facebookon is!