+3670 267 6665 fullfitt@fullfitt.hu

Előkészületek

Az edzésre fordított idő függ a napi beosztásunktól. Ez fontos szempont a heti rendszeres mozgás összeállításánál. Ha nagyon feszített a munkaidő, akkor naponta rövid, de hatásos gyakorlatokra van szükség. A gyakorlatban egy átlagembernek nem nagyon van szüksége, hogy egy edzés hosszabb legyen egy óránál.

Az izmok fejlődőképesek, nem edzés közben épülnek, hanem az utána következő pihenőidő alatt. Fontos, hogy mit eszel edzés előtt és után. Előtte szénhidrátot ajánlatos fogyasztani, utána pedig fehérje dús ételeket. Először ne akarj nagy súlyokat használni, inkább a gyakorlatok pontos kivitelezésére figyelj. Így elkerülheted a sérüléseket és sokkal gyorsabban éred el a kívánt eredményt.

A test formálását nagyban befolyásolja szervezetünk anyagcseréjének működése. Ezért fontos az étkezések összetétele és minősége. A pulzusszám növelő edzések hatására felgyorsul az anyagcsere is, melynek hatására gyorsabban égetjük el a feleslegeket. Az izzadással testünk vízháztartását csökkentjük. Ha ‘vizes’ vagy, kerüld a vizet megkötő táplálékokat (pl. só, krumpli.) Az étkezésed és az edzésterved erősítik, vagy gyengítik egymást. Az étrended 70%-ban, az edzésterved 30%-ban felelős a külsődért. Ha túl sokat eszel és nem diétázol, szinte alig fog változni az alakod. Ha nem edzel, de szigorúan diétázol az izmaid válnak petyhüdtté.

Ráhangolódás

Ha most kezdesz hozzá, akkor először zsírégető gyakorlatokra van szükség, és csak utána jöhet a feszesítés, az alakformálás.

Nagyon fontos, hogy kezdj mindig bemelegítéssel. Alapos bemelegítés után minél gyorsabban próbáld meg elérni az izmok kifáradását. Ennek módja a helyes edzéstechnika és a megfelelő számú ismétlés. Legyenek benne nyújtó, lazító gyakorlatok is.

Ezután jöhetnek a technikai és erősítő elemek, gyakorlatok. Combizom, farizom, hasizom erősítő mozdulatok bemelegítés nélkül könnyen sérüléshez vezethetnek.

Az edzés végén pedig szintén ne felejtsük el a levezetést. Legalább annyira számít, mint a bemelegítés.

A mozgás legyen mindennapjaid része, építsd be a heti menetrendedbe, meglátod az eredmény nem marad el.

Az edzés és a sport az egyik lehatásosabb önbizalom növelő módszer!

Vedd fel velünk a kapcsolatot és mi segítünk neked elkezdeni az edzést! 🙂